10 SANNINGAR OM MIG

 
 
1. Jag var bara 2 år gammal när jag tog hål i öronen och har sedan dess i princip alltid haft örhängen på mig. Känner mig jättenaken utan.

2. Jag tröttnade så sjukt på Facebook för ett tag sedan, att jag sorterade bort massa onödiga "vänner" och lade istället till personer/sidor som skriver om sånt som är viktigt och som har smarta saker att säga. Så mycket mer givande! Sen har jag såklart kvar riktiga vänner och annat folk jag gillar och älskar humoristiska bilder/klipp, men skönt med en kontrast liksom.
 
3.  Jag älskar att rensa ut och göra mig av med saker nästan lika mycket som jag älskar att köpa nytt.
 
4. Jag blir jättelätt stressad och nervös. Det räcker med att en liten detalj är fel eller oviss så får jag typ panik.
 
5. Detta ↑ hänger lite ihop med att jag har ca. noll tålamod. Kommer jag på att jag vill ha eller göra något så vill jag fixa det direkt, gärna igår redan. Därför jag nu i oktober redan är stressad över julklappar haha..
 

Seriös Ida vs töntig Ida med tillhörande töntig pojkvän
 
6. Jag älskar historier som är lite gammeldags och utspelar sig innan "modern tid", eller vad man ska kalla det. Några av mina favoriter bland sådana böcker/filmer/tv-serier är Marie Antoinette, Downton Abbey, Jane Eyre, Den allvarsamma leken, Anne på Grönkulla och Borta med vinden.
 
7. Min vänstra hjärnhalva är definitivt mer dominant än den högra. Det innebär att jag oftast är logisk och rationell, går efter fakta och undviker känslomässiga beslut, men är värdelös på allt som har med kreativitet att göra.
 
8. Jag byter kläder flera gånger per dag, så fort jag känner mig obekväm på något vis så tar jag på mig nåt annat. Kan vara allt från att jeansen är för tajta, att jag känner mig ful i myskläderna eller att tröjan är för varm, haha.
 
9. Jag avskyr marmelad och tomatjuice, får kväljningar bara av att känna lukten.
 
10Jag behöver ovanligt mycket egentid. När jag bodde själv kunde jag lätt vara ensam en hel helg och bara titta på film, läsa, laga mat, handla, städa och sånt. Så skönt!
 
 
Älskar att läsa andras sånna här "bekännelser" och tänkte det vore kul att skriva en själv. Känner du igen dig i något? Kram♥
 
Postat av: ISA

älskar sånt här :D crazy att du tog hål när du var två år!?? haha. De växer nog aldrig igen iaf ;)

Svar: Haha, jag med! Ja det är ju rätt tidigt, men var många som gjorde det just då :) Tror det var nån slags överraskning till pappa eller något haha^^
Ida

2015-10-23 @ 12:35:00
URL: http://isabyl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0